Wednesday, June 22

fete du bruit

last night, contrary to my normal habits, i ventured out into the experience that is known as 'La Fête de la Musique'. in my humble opinion, it should be changed to 'La Fête du Bruit' (festival/celebration of noise).

to be fair, my impression of the evening may have been coloured by the fact that we were sitting near le jardin luxembourg and were receiving the audio stimuli from at least 5 different groups simultaneously. which resulted in, what i would deem, "noise pollution".

5 comments:

Anonymous said...

sounds like Festival!

Anonymous said...

I'm french and I live in Paris.
You are right! It's fête de cacophonie.
C'est terrible de sortir à cet jour, je m'y suis renoncé depuis longtemps, je restais chez moi.

Katia said...

This is a condition that is also known as "old-fogey-itis".

Katia said...

Although we avoided the everything-too-close-together city celebrations and listened to bongo drummers near our apartment ;)

Anonymous said...

Je suis d' accord avec toi : la fete de la musique se deroule desormais sans musique mais juste avec du bruit : heureusement qu'il reste 364 jours par an pour apprecier et ecouter de la musique